Re: [PROGRAMMERING] Re: Lidt om midlertidige filer

On Sunday 04 December 2005 18:18, Adam Sjøgren wrote:
> Åh, min fejl. Jeg kender ikke til Windows og gik bare ud fra at GUID
> svarede til PID da der var én der foreslog at bruge PID under Linux.
> Beklager.

Helt i orden. Jeg gættede godt på at det kunne være noget i den retning. Men
det kunne jo også være at du vidste noget jeg ikke vidste.  :-)

> Når jeg skrev tempfile(3) var det fordi mktemp(3) under BUGS på min
> æske har teksten: "Never use mktemp()." - og fordi du nævnte både
> C-programmering og shell.

BUGS? Er det inde på man siden, for det er der ikke på min man side om mktemp.

> mktemp(1) benytter mkstemp(3) på min maskine (debianutils-pakken,
> Debian GNU/Linux) - selvom mkstemp(3) under NOTES har "Don't use this
> function, use tmpfile(3) instead. It is better defined and more
> portable."

Mit 'problem' med tmpfile er at der står at filen bliver slettet, når den
filen lukkes, og det er jeg jo nødt til, med mindre jeg selv vil til at
skrive en filkopieringsrutine, og det gider jeg godt nok ikke.  :-)

Og min man side om mkstemp har bare dette stående under NOTE:

The prototype is in <unistd.h> for libc4, libc5, glibc1; glibc2 follows the
Single Unix Specification and has the prototype in <stdlib.h>.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
I can please only one person per day, and today is not your day. Tomorrow
isn't looking too good either.