Re: Lidt om midlertidige filer

On Sun, 4 Dec 2005 17:53:10 +0100, Jens wrote:

> OK, dette spørgsmål hører i princippet ikke til her, men jeg prøver
> alligevel. Jeg forstår ikke hvordan GUID kan være et problem under
> Windoze. GUID er ikke det samme som PID, GUID er en
> tal/bogstav-kombination der genereres af Windows på det tidspunkt,
> hvor du beder om den.

Åh, min fejl. Jeg kender ikke til Windows og gik bare ud fra at GUID
svarede til PID da der var én der foreslog at bruge PID under Linux.
Beklager.

> Er det dig eller mig der har overset noget? :-)

Mig.

> Og så til det jeg egentlig ville skrive:

> Tak for tippet, men nu skal jeg bruge filnavnet inde fra et
> bashscript (jeg skal bruge jpegtran til at rotere et billede, og
> jpegtran kan ikke bruge samme navn til input og output). Jeg kiggede
> på det der stod i See Also under tmpfile, og fandt dette eksempel
> under mktemp(1):

>   TMPFILE=‘mktemp -t example.XXXXXXXXXX‘ || exit 1
>   echo "program output" >> $TMPFILE

> Det skal lige rettes til, så det virker under bash, men nu er jeg på
> rette vej. :-)

Når jeg skrev tempfile(3) var det fordi mktemp(3) under BUGS på min
æske har teksten: "Never use mktemp()." - og fordi du nævnte både
C-programmering og shell.

mktemp(1) benytter mkstemp(3) på min maskine (debianutils-pakken,
Debian GNU/Linux) - selvom mkstemp(3) under NOTES har "Don't use this
function, use tmpfile(3) instead. It is better defined and more
portable."

  :-),

--
 "Even if you don't have all the things you want, be          Adam Sjøgren
  grateful for the things you don't have that you        sslug@sslug