Re: [PROGRAMMERING] Hvilket værktøj til GUI udvikling?

On Sun, 4 Dec 2005 12:05:54 +0100
Jens Bang <sslug@sslug> wrote:

> Jeg har programmeret i mange år, men under DOS og Windoze. Jeg har
> kodet i C og Pascal/Delphi. Nu skal jeg så til at kode under Linux,
> og derfor ville jeg høre hvilke(t) værktøj(er) I vil foreslå til at
> udvikle GUI-programmer under Linux/KDE på en FC4.
>
> Jeg skal bruge et værktøj der helst ikke begrænser mine muligheder,
> men bare hjælper mig med at få samlet selve GUI'en, og lader mig
> skrive den nødvendige kode.
>
> Jeg har prøvet at installere Kylix 3 (fordi jeg er fortrolig med
> Delphi under Windoze) på min FC4 workstation, men det vil bare ikke
> [...]

hvad med:
GNOME/GTK gui toolkit:
 anjuta devstudio med glade (c/c++)
 monodevelop med glade (c#/boo og vist lidt andre sprog)
 Gideon Designer (C++)
 Gazpacho (kun gui)

KDE/QT gui toolkit:
 kdevelop + qtdesigner (C++)

WXWidgets gui toolkit;
 wxStudio +wxDesigner (c++/C#/c/python/perl vist nok)

Personligt er jeg meget glad for Glade-3 til gui design og så bruger
jeg bare libglade til at indlæse gui med når jeg koder (hvilket normalt
foregår i gvim/vim).