Compiler design

Hey alle

Jeg ved ikke om dette er off topic, men here goes...
Jeg står ofte med noget kode, som skal kunne alt muligt på én gang og synes det kunne være godt at kunne specificere detaljerne på runtime med et sprog, men jeg ved intet om parsere, sprog, compilere, fortolkere og alt det der. Så jeg søger altså efter en bog, som forklarer det.
Jeg ved at drage-bogen (*Compilers - Principles, Techniques and Tools*) er det helt store, men er den stadig det ? Der må være sket noget siden 1986.
Jeg tænkte på lex, yacc og bison, men er det ikke kun parser generering ? Hvad med kode generering eller fortolkning ?
Er lidt lost.
Hvor skal man begynde ?

Venlig hilsen
Robert

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]