Re: curses editor

On Tue, 01 Nov 2005 20:18:06 +0100, Siemen wrote:

> Er der ikke en teksteditor der kører i terminalen (altså bruger ncurses
> eller lign.) men som bruger standardtastaturgenveje som fx gedit og kate
> (altså ctrl-s for at gemme osv) og grafiske menuer? Altså en slags kate,
> der ikke kræver X...

Standardtastaturgenveje ved jeg ikke, men måske nano var en mulighed?
Den har ihvertfald en oversigt over genveje på skærmen.

Hvis du godt kan lide WordStar-standardgenveje er e3 måske en
mulighed.

mped ligner noget fra MS-DOS med blå menuer og F-taster, hvis du er
til den slags.

Hvis dine fingre er mere til emacs-standardgenveje er jove og jed knap
så store som XEmacs og GNU Emacs.

  Mvh.

--
 "Super heroes wear snow pants?"                              Adam Sjøgren
 "When there's snow out, they do!"                       sslug@sslug

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]