Re: [PROGRAMMERING] UDP sockets i linux

In <sslug@sslug> sslug@sslug (Esben) writes:

>Jeg har et problem, da jeg gerne vil bruge en udp socket (AF_UNIX; DGRAM)
>til to-vejs kommunikation, men for at kunne modtage data, skal bind()
>kaldes, og den kan ikke kaldes mere end én gang på den samme socketpath.

>Nogen der har en løsning?

Jeg har skrevet et par små-programmer til dig.

http://www.hswn.dk/~henrik/udpsockets/socksrv.c er en UDP server.
http://www.hswn.dk/~henrik/udpsockets/sockclient.c er en UDP klient.
Oversættes med "gcc -o socksrv socksrv.c; gcc -o sockclient sockclient.c"

De kan snakke med hinanden.  Klienten prompter for en tekst; den sender
teksten til serveren som behandler den og sender svar tilbage til klienten.

    $ ./sockclient 127.0.0.1 1923
    Enter message: Dav
    Waiting for response ...
    Got message:
    vaD
    Enter message: Hej med dig
    Waiting for response ...
    Got message:
    gid dem jeH

og i et andet vindue:

    $ ./socksrv 127.0.0.1 1923
    Got message: Dav

    Got message: Hej med dig

Henrik

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-10-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]