Mærkeligt shell script problem

Hej

Jeg har et problem i et større shell script, og jeg kan ikke gennemskue, hvorfor det går galt.
Lidt nedkogt har jeg:

       echo "Gamename: $gamename"
       echo "IP: $ip"
       echo "Gamename: $gamename IP: $ip"

Og det giver følgende:

Gamename: LudoUK1
IP: 194.255.21.161
IP: 194.255.21.161

Konkatener jeg mere går det helt galt. Jeg henter informationer fra konfigureringsfiler og sammensætter dem til URL's men nogle gange kommer URL'erne til at se mærkelige ud, selvom informationerne jeg sammensætter er gode nok.
Hvad sker der ?

VH Robert