[PHP] MySQL, løkker, kalender... bleah!

Hej.
Jeg er efterhånden kørt sur i det her script. Det burde udskrive en række events, i en (nogenlunde) overskuelig kalender. Men undervejs støder jeg ind i flere problemer.
Koden kan ses på http://pastebin.com/331474
Og scriptet i funktion på http://fdfk8.dk/kalender/calendar.php

Der er flere problemer med det, bl.a. udskriver den samme events flere gange (systemet i det er, at hvis eventet tidligere har været udskrevet blevet det printet igen, når der er et nyt event.) og jeg kan ikke se hvorfor.

Generelt har jeg også bare en dårlig fornemmelse omkring det script... det er ikke, om man så må sige, pænt. Så jeg overvejer om der mon ikke skulle være en nemmere måde at gøre tingene på. Jeg kan bare ikke se den.
Scriptet, i sin færdige form skulle gerne give brugere mulighed for at vælge en måned, og så få vist alle arrangementer i den måned. Arrangementerne er farvekodede, alt afhængig af hvem de henvender sig til.

Jeg lytter meget gerne, både til rettelser og deciderede ændringsforslag, da jeg virkelig er kørt træt i det her.

Med Venlig Hilsen
Anders