[PHP] Gennegå tekst og tilpasse tags

Hej

Jeg har et stykke tekst i en variabel ($body). Denne tekst kan evt. indeholde [b], [/b] tags (tilsvarende for [i], [u] og [url]).
Jeg ønsker at løbe den tekst igennem, og finde de forekomster hvor der både er et start _og_ slut-tag for derefter at erstatte dem med relevante html-tags.
Jeg er klar over at strpos og str_replace er noget af det jeg skal bruge, men da jeg kun ønsker at de tags hvor både start og slut er med, skal ændres går jeg lidt i stå.

Nogle forslag til hvordan dette problem løses?

---
Anders