Re: [PROGRAMMERING] XML

On Mon, May 30, 2005 at 03:09:34PM +0000, Jesper Krogh wrote:
> Det er ikke egentligt programmering, men jeg roder med XML og skemaer..
>
> Jeg har ikke rigtigt formået at finde noget godt dokumentation på det.

Hej Jesper

At du ikke kan finde noget dokumentation om XML er næsten for godt til
at være sandt - problemet er måske at der er så meget af det :)

I forbindelse med XML og XML Schema findes der tutorials på
http://www.w3schools.com, som umiddelbart ser brugbare ud.

W3C har også et tutorial om XML Schema, men det ser lidt mere
omfattende ud end det der findes på W3Schools,
http://www.w3.org/TR/xmlschema-0/

XML tutorialet på w3schools har en sektion om namespaces, som ser ud
til at besvare dit spørgsmål.
--
Med venlig hilsen
Martin Skøtt