XML

Det er ikke egentligt programmering, men jeg roder med XML og skemaer..

Jeg har ikke rigtigt formået at finde noget godt dokumentation på det.
Men jeg har noget ala:

<?xml version="1.0"?>
<certificate xmlns="http://www.krogh.cc/checksumcert";
xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance";
xsi:schemaLocation="file:///home/jesper/scema.xsd">
<content>
<subcontent xmlns="http://www.krogh.cc/test";>
<test> meget mere XML. </test>
</subcontent>
</content>

Jeg vil så gerne benytte X'et i XML nemlig at jeg styrer noget indhold
og alt hvad der så er under <subcontent> er endnu et XML-dokument..

Hvor skal jeg specificere skemaet for indholdet af <subcontent> jeg har
jo specificeret at det er i et andet namespace end det yderste?

Er der nogle gode værktøjer til at validere skemaer og XML filer med?

Jesper