Re: [PROGRAMMERING] JavaScript-ur

Thu, 26 May 2005 09:34:19 +0200, Peter Makholm <sslug@sslug> skrev:

"Michael Schmidt" <sslug@sslug> writes:

- med mindre du selvfølgelig implementerer en hel lille ntp klient i
javascript :-)
Inden jeg pløjer Google igennem for 100 dårlige hits og en smule
guldkorn,  har du så evt. info om noget sådan allerede er lavet?

ntp er måske lige lidt overkill.

Jeg er ikke den store javascript-haj, så mere på skitseform.

Hvis du forbinder dig til port 37 på sunsite.dk får du et 32bit tal
retur (network order, big-endian) der fortæller antallet af sekunder
siden 1. januar 1900.

I javascript kan du instantierer et Date-objekt med antallet af
millisekunder siden 1. januar 1970. Der er 2.208.988.800 sekunder fra
1. januar 1900 til 1. januar 1970 (læs RFC 868).
Tak for info (tager man i "IT" verdnen højde for skudsekunder? - jeg har ikke læst RFC'en endnu)

Med perl kan man gøre følgende:

nc sunsite.dk time | perl -ne 'print scalar localtime(unpack("N",$_)-2208988800)'

Fint, det er da en model af bygge vidre på (hvis jeg kan decifrere perlkoden korrekt ;) )

Men er det ikke et problem at forbinde sig til en tredjepart i
client-side javascript?
Jo, det er faktisk hele idéen bag JavaScript vs. Java
Men det kan omgåes via en variabeloverførelse på serversiden.
Tror faktisk jeg har lettere ved at løse problemet med PHP, men så går det ud over

Jeg ville heller ikke stole på at bruge en service på sunsite.dk som ikke kører på dotsrc.org.

any way - Tusind tak for hjælp.

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205