Re: [PROGRAMMERING] JavaScript-ur

Thu, 26 May 2005 08:22:21 +0200, Kim Schulz <sslug@sslug> skrev:

On Thu, 26 May 2005 00:19:20 +0200
"Michael Schmidt" <sslug@sslug> wrote:

Hej
Jeg har lavet et simpelt ur på en xml-side i JavaScript, men er
irriteret over at det henter sin tid fra klientens systemur (jeg ved
jo ikke om det går rigtigt)
Kan jeg på enkel vis hente klokken fra en kilde, der er uafhængig af
både web-serveren og klienten, der ser siden?

nu er det jo clientside at det udføres på så det er jo logisk at det er uret herfra der bruges.
Ja det er jo normalt meningen med client side scipting - det er bare ikke optimalt i denne situation :(

En mulighed kunne jo være at lave et serverside script der henter data
fra en eller anden kilde og så skrive den ind i en variabel når siden
loades for derefter at lade en timer "tælle" videre på dette
timestamp.
Det var faktisk min første idé, men da webhosten ikke er min egen har jeg ingen kontrol med uret på serveren.

Alternativt kan du kigge lidt på Ajax (buzzword for javascript der laver
http requests+lidt andt) og den måde det henter en side og viser den
på.
under alle omstændigheder vil du få noget upræcision pga transfer time
Det er til at leve med hvis blot den er konstant (hvilket jo kun gør sig gældende i Utopia)

- med mindre du selvfølgelig implementerer en hel lille ntp klient i
javascript :-)
Inden jeg pløjer Google igennem for 100 dårlige hits og en smule guldkorn, har du så evt. info om noget sådan allerede er lavet?

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205