Re: [PROGRAMMERING] [perl] Execute command

Jesper Krogh wrote:
I sslug.programmering, skrev Arkanoid:

Kim Schulz wrote:

On Sun, 22 May 2005 16:21:07 +0200
Arkanoid <sslug@sslug> wrote:

Hej

Findes der en metode til at få perl til at eksekvere en bash-kommando
og smide outputtet ind i en streng? F.eks uname -a?

noget ala $unameStreng = `uname -a`;

Det prøvede jeg også... men det giver mig bare kommandoen i output:

IRC::add_command_handler("fortune","fortune_msg");
sub fortune_msg {
    my $name = IRC::get_info(1);
    $fortune_cmd = '/usr/bin/fortune -s';
    IRC::print ("\cC02Random fortune from $name:\r\n\cC11$fortune_cmd");
}

Outputtet er noget ala:
Random fortune from Arkanoid:
/usr/bin/fortune -s

Du bruger ' og ikke ` .. du skal bruge den der sidder skråt over å, med
shift. Vi kalder den backticks tror jeg nok.

Jesper

Ahh... viele danke... det var der jeg var gået galt i byen :)

--
---
Arkanoid