Re: [PROGRAMMERING] BMP

On Tue, 03 May 2005 11:25:11 +0200
Kim Schulz <sslug@sslug> wrote:

> når jeg mangler info om et format, så plejer jeg at kigget på
> http://www.wotsit.org/
> her kan du finde beskrivelser og eksempler til et hav af filformater.

glemte lige den her:
http://www.dcs.ed.ac.uk/home/mxr/gfx/2d/BMP.txt
der er en del kode eksempler i C sidst i teksten samt en rimelig ok
beskrivelse.

tror dog der er en fejl i komprimeringsbeskrivelsen på den side:
den siger :
00 02 05 01		Move 5 right and 1 down
jeg er ret sikker på at det hedder:
00 02 05 01		Move 5 right and 1 UP

Mener det er en gennemgående fejl som blev introduceret engang med
noget windows API dokumentation hvor der var fejl i.

--
   Kim Schulz   | Fundanemt Content Management system:
 Geek by nature | http://www.fundanemt.com