BMP

Hej Alle

Jeg har søgt efter et godt bibliotek til bmp lidt alla libpng og libjpeg men har ikke rigtig fundet det. Jeg har fundet et der hedder imlib men det er lidt stort og har samtidig en reduceret funktionalitet (eller også har jeg bare ikke fundet det jeg var ude efter). Jeg har også kigget på en utility der hedder bmptopnm og dennes kode. Her er alt bygget op fra bunden så ikke meget hjælp at hente her.

Er der nogen der har kendskab til et library som understøtter bmp-formattet? Eller er imlib simpelthen det der skal bruges?

/AG