Re: [PROGRAMMERING] Skrivning af XML filer i PERL

On Mon, 04 Apr 2005 00:03:07 +0200, Allan Nielsen wrote:

> Det jeg mangler er at kunne skrive hele "træet" som XML til en fil,
> findes dette eller bliver jeg nød til at skrive den selv via XML::write
Det kan du ikke gøre med XML::Parser, da den ikke har hele XML filen
indlæst. Som navnet antyder, parser den end XML-fil element for element,
og når parsningen af et element er slut, droppes elementet i hukommelsen.
Hvis du vil have mulighed for ændre i et dokument, og skrive hele
dokumentet med ændringer til en fil, skal du se på XML::DOM i stedet for.
Metoden til at udskrive hele dom-træet til en fil er
XML::DOM::Document->toString.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen