Re: [PROGRAMMERING] Networking med Java

Peter Maersk-Moller <sslug@sslug> writes:

> Er der nogen der kender en god anbefalelsesværdig on-line
> dokumentation på, hvordan man laver netværksprogrammering med Java
> til at køre i en browser ?

der er en officiel javatutorial på javasoft siden, som berører mange
grundlæggende træk, og som kan anbefales.

Jeg ved ikke lige hvad der kræves for at kunne lave UDP-transport, men
det skulle nok være muligt.

> Hvilket værktøj kan anbefales til at skrive en Javaapplet til eksekvering i
> en browser (ud over vi ;-)

Alle større IDE'er.  Vil du ikke have penge op af lommen, så kig på
Netbeans og Eclipse.  IntelliJ har en prøveudgave.  JBuilder kan mange
sjove ting.

--
  Thorbjørn Ravn Andersen
  http://unixsnedkeren.dk/ravn/