Re: [PROGRAMMERING] Networking med Java

Hej Jesper.

Jesper Krogh wrote:
I sslug.programmering, skrev Peter Maersk-Moller:
Hej.
Jeg har brug for et platformsuafhængigt program, der kan køre i en browser
om som kan måle
   a) TCP og UDP-båndbredden fra et site og
   b) checke for firewalls (access til visse porte)
Jeg antager at den slags bedst gøres med a java-applet eller lignende.
I en standardinstallation, mener jeg ikke at java-sandkassen tillader at
du forbinder tilbage til andre websites end det som appletten blev
downloadet fra.

Det er også fint. Jeg kunne forestille mig, at appletten åbner en forbindelse tilbage til webserveren (men på en anden port) og måler, hvor hurtigt den modtager data. For mig ser det ud som om Java er et godt valg (burde være platformsuafhængigt) og for mig ser det ud som om, at det kan lade sig gøre uden at klienten behøver at sætte sin sikkerhed over styr.

med venlig hilsen

Peter