Re: [PROGRAMMERING] C# eller Java

Marc Cromme <sslug@sslug> writes:

> Da C/C++ i hert fald ikke kan buildes med Ant, er den anden vej rund den
> eneste farbare vej ..

Du kan sagtens fyre op under make eller lignende fra ant.

Det skyldes Sun.  IBM er så vidt jeg har forstået meget interesseret i
at have en OpenSource version af java.

> Refaktorering?? Det får min editor da ikke lov til. Det gør jeg
> selv!

Det er da også fint, men så får du bare baghjul af dem der bruger et
værktøj til det ;-)

> Ved skrivning af C/C++ skal man skrive meget, og man skal skrive rigtig.
> Der har vi C/C++ mode til emacs, som også er OK til Java. Der må da
> findes en passende mode til Java i emacs udover det ?? OO-browser ??

JDE så vidt jeg ved.

> Samligne Notepad eller Word med Emacs svarer til at samligne en pose clips
> eller et trehjulet cykel med en Lamborghini.

Tjah.  Du kan jo lade informationen om at jeg formentlig har tilbragt
mere tid i Emacs end du, indgå i din vurdering af min vurdering.

Personligt er jeg pragmatisk, men vil gerne have et godt værktøj til
det arbejde jeg skal lave.  Her er det en klar fordel med OpenSource
da det giver mulighed for at se under motorhjelmen, men det ændrer
ikke på at ClosedSource værktøjer kan hjælpe med at løse et givent
problem.

Det er så glædeligt at du er i en situation hvor du ikke er bundet af
fx hardware eller kundekrav.  Nyd det :)
--
  Thorbjørn Ravn Andersen
  http://unixsnedkeren.dk/ravn/