Re: [PROGRAMMERING] C# eller Java

On Sun, 13 Mar 2005 23:51:54 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Lav en simplel implementering og _mål_.  Det er ikke svært at koble C
> moduler på Java (men dyrt at flytte store mængder data frem og tilbage)

Nej - og Swig synes at gøre det fint med C++ endda.

> Til Java ville du vælge ant.  Automake og autoconf er stort set
> irrellevante i Javaverdenen.

Jeps, men meget relevante for de moduler der skal skrives i C/C++. Derfor
var det også en fordel at Java/C# koden kan styres med de samme
værktøjer.

Jeg har før bøvlet med at få Perl's makesystem integreret i et projekt
der havde kode med automake/autoconf, og det var ikke sjovt!

Da C/C++ i hert fald ikke kan buildes med Ant, er den anden vej rund den
eneste farbare vej ..

> Eclipse.    Dens compiler kan bruges i stedet for Javac og den er
> bedre.

> Du misforstår.  Selve sproget/miljøet er lukket i java, men de moduler
> _DU_ skal bruge til at kode med, er der nogen meget gode OpenSource
> pakker tilgængelige.

> Blæs på det.  Det er min mening :)

Det er også hvad jeg frygtede ...

> Det kan jeg også godt, men ved programmering i Java skal man skrive
> meget, og skrive rigtigt.  Her er det en enorm hjælp at editoren
> _forstår_ din kode og hjælper med at skrive det rigtige, og lave
> refaktorering.

Refaktorering?? Det får min editor da ikke lov til. Det gør jeg selv!

Det er også rart at der løbende oversættes og vises
> fejl uden man selv skal kalde oversætteren.

Ved skrivning af C/C++ skal man skrive meget, og man skal skrive rigtig.
Der har vi C/C++ mode til emacs, som også er OK til Java. Der må da
findes en passende mode til Java i emacs udover det ?? OO-browser ??

> Det er svært for mig at illustrere hvor stor forskellen egentlig er,
> men et forslag kunne være at sammenligne Notepad og Word.

Samligne Notepad eller Word med Emacs svarer til at samligne en pose clips
eller et trehjulet cykel med en Lamborghini.

Marc