Re: [PROGRAMMERING] C# eller Java

Marc Cromme <sslug@sslug> writes:

> - gerne nem at skrive moduler til i C/C++, idet der skal køre en del
> numeriske optimeringer jeg ikke tror på vil gå hurtig nok i Java/C#

Lav en simplel implementering og _mål_.  Det er ikke svært at koble C
moduler på Java (men dyrt at flytte store mængder data frem og tilbage)

> - gerne integrerbar i automake/autoconf på unix platforme (windows kan
> bare få en håndskrevet makefile .... )

Til Java ville du vælge ant.  Automake og autoconf er stort set
irrellevante i Javaverdenen.

> - gerne med en toolchain hele vejen open source (der har Java lidt af et
> problem, .. menmindre man bruger GNU Java compileren ...

Eclipse.    Dens compiler kan bruges i stedet for Javac og den er
bedre.

> Det er rigtig, men udlempen er at der er ingen af de store
> implementeringer (IBM, SUN) der er open source.

Du misforstår.  Selve sproget/miljøet er lukket i java, men de moduler
_DU_ skal bruge til at kode med, er der nogen meget gode OpenSource
pakker tilgængelige.

> Kaffe synes at være altid et par versioner bagud, det samme kan man
> vistnok sige om standard classpath i GJC ..

Blæs på det.  Det er min mening :)

> Tænkte mig nu at blive hængende på emacs - den kan jeg jo godt li'.

Det kan jeg også godt, men ved programmering i Java skal man skrive
meget, og skrive rigtigt.  Her er det en enorm hjælp at editoren
_forstår_ din kode og hjælper med at skrive det rigtige, og lave
refaktorering.  Det er også rart at der løbende oversættes og vises
fejl uden man selv skal kalde oversætteren.

Det er svært for mig at illustrere hvor stor forskellen egentlig er,
men et forslag kunne være at sammenligne Notepad og Word.
--
  Thorbjørn Ravn Andersen
  http://unixsnedkeren.dk/ravn/