Re: [PROGRAMMERING] C# eller Java

On Sun, 13 Mar 2005 19:36:39 +0100, Peter Makholm wrote:

> Mono (.net) har den fordel at I ikke fravælger en hel verden af
> programmeringssprog bare ved at vælge C#. Hvis der er en delopgave der
> er bedre at løse med et andet sprog (IronPython, SML, whatever) så gør
> man det.
>
> Og C# (specielt version 2.0) ser ud til at have ganske rare features.

Enig. Det ser faktisk ret gennemtænkt ud. Spørgsmålet er bare om C#
også vilæ blive sprøjtet ud med nye og nyere versioner hele tiden,
således at open source verdenen ikke kan følge med. Deter ihvert fald en
grim ting ved Java .. og et reelt problem for OS at følge med ...

> Jeg har aldrig brudt mig om Java. Jeg mener at Java er gennemsyret af
> en filosofi om at et sprog passer alle (personer/opgaver), hviket jeg
> er meget uenig i. Her er dotnet-platformen meget mere åben for
> programmørens valg.

Det er også min fornemmelse.

> Desuden er dotnet en standard, hvilket Sun aldrig har turdet. Man kan
> jo kun gisne om hvorfor Sun ikke tør. De har flere gange flirtet med
> tanken om at få standardiseret Java, men opgivet det hver gang.

Det er en af de gode ting ved C#, enig. Man kan håbe at de værreste
ideer ikke få lov at overleve standardiserigsarbejdet.

> Open source-muligherne for at arbejde med dotnet er ikke helt så modne
> som de tilsvarende Java-muligheder. Men det skal nok komme.

Nee - men mono ser nu ret fint ud.

Har du rodet aktiv med Mono/C# ??

Marc Cromme