Re: [PROGRAMMERING] C# eller Java

On Sun, 13 Mar 2005 17:02:50 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hvad er jeres prioriteter?

Godt spørgsmål ...

- gerne kompileret sprog, idet applikationen bliver større end jeg bryder
mig om at bruger scriptede sprog til

- gerne OO hele vejen, med nedarvning og interfaces

- gerne god til XML, networking, GUI og threading

- gerne nem at skrive moduler til i C/C++, idet der skal køre en del
numeriske optimeringer jeg ikke tror på vil gå hurtig nok i Java/C#

- gerne integrerbar i automake/autoconf på unix platforme (windows kan
bare få en håndskrevet makefile .... )

- gerne med en toolchain hele vejen open source (der har Java lidt af et
problem, .. menmindre man bruger GNU Java compileren ...

> Fordelen ved Java fremfor .NET er primært at der er flere
> implementationer at vælge imellem afhængig af behov og en bred
> undergrund af OpenSource software (se fx Jakarta.apache.org).

Det er rigtig, men udlempen er at der er ingen af de store
implementeringer (IBM, SUN) der er open source.
Kaffe synes at være altid et par versioner bagud, det samme kan man
vistnok sige om standard classpath i GJC ..

Der synes at være en tendens i Java verden at enten er man med Java,
eller er man imod. Mit håb er at C# blive bedre til at lade sig integrere
i andre sprog, og intergerer andre sprog bedre, men måske tager jeg fejl.

> Herudover er Eclipse et godt udviklingsværktøj til Java, som jeg kan
> anbefale.

Tænkte mig nu at blive hængende på emacs - den kan jeg jo godt li'.

Marc