Re: [PROGRAMMERING] C# eller Java

Marc Cromme <sslug@sslug> writes:

> C#/Mono ser slet ikke tosset ud, men før jeg vælger side, eller før jeg
> bruger en del tid med at lave test programmer, kunne jeg godt tænke mig
> at høre andres erfaringrer med mono versus java.

Mono (.net) har den fordel at I ikke fravælger en hel verden af
programmeringssprog bare ved at vælge C#. Hvis der er en delopgave der
er bedre at løse med et andet sprog (IronPython, SML, whatever) så gør
man det.

Og C# (specielt version 2.0) ser ud til at have ganske rare features.

Jeg har aldrig brudt mig om Java. Jeg mener at Java er gennemsyret af
en filosofi om at et sprog passer alle (personer/opgaver), hviket jeg
er meget uenig i. Her er dotnet-platformen meget mere åben for
programmørens valg.

Desuden er dotnet en standard, hvilket Sun aldrig har turdet. Man kan
jo kun gisne om hvorfor Sun ikke tør. De har flere gange flirtet med
tanken om at få standardiseret Java, men opgivet det hver gang.

Open source-muligherne for at arbejde med dotnet er ikke helt så modne
som de tilsvarende Java-muligheder. Men det skal nok komme.

--
 Peter Makholm     |     Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
 sslug@sslug |