java på telefon

Hejsa

Jeg får snart min nye nokia 6100 ind ad døren og den skulle jo efter sigende kunne afvikle java applikationer. Så jeg håber at kunne kode nogle små ting til den. Mine spørgsmål er:

1) Er det "almindelig" java der er tale om? Og er der noget særligt oplagt miljø til at udvikle i under debian/linux?

2) Det ser ud til at der max er 64K til hver applikation. Er det incl data eller der det til applikationen alene? (ret OT, men måske nogen ved det på trods)...

3) Er der en der har et par gode online resourcer til at komme igang på? Jeg er grøn i java, men har vekslende grader af erfaring i PHP, C(++), Python, Pascal og bash.

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk