Re: [PROGRAMMERING] Ada krydscompiler -> PPC LynxOs

Björn Lundin skrev:

> http://www.gnat.com/gnatpro_summary.php
> Längst ned:
> GNAT Pro for LynxOS is available on the following platforms:
> Native x86
> PowerPC target, hosted on SPARC Solaris
>
> Men ACT är dyra... (12500 euro/år/platform om jag minns rätt)

Jeg tror ikke det er helt så galt.  Men det betyder jo at GNAT kan
oversættes som krydsoversætter til PPC.  Og hvis den kan køre med
Solaris som værtssystem, så kan den nok også køre med Linux som
værtssystem.

> Du skulle kunna kontakta dem, och be om en 'evaluation binary' och
> sedan kompilera upp kompilatorn själv när du behöver uppgradera

Det er jeg nu ikke sikker på at de vil være så glade for at gøre,
selvom de officielt kun sælger supporten og ikke selve oversætteren.

Men alene det at vi ved at det kan lade sig gøre, ville være nok til
at motivere mig til at prøve, hvis jeg havde adgang til målsystemet.
Og så vidt jeg kan se det af vejledningerne til GCC, så er det
forholdsvis ligetil at bygge GCC som krydsoversætter.

Jacob
--
«E' come scegliere tra una fiorentina, un gran premio di
 cavallo e il sanguinaccio!»             -- Paolo Busilacchi