Re: [PROGRAMMERING] Javascript åbner console uønsket

On Mon, 24 Jan 2005 18:02:48 +0100, Peter Maersk-Moller wrote:

> At det ikke er korrekt xhtml er nok sandt, men hvori består problemet
> at javascript er html og hvordan bør det ændres .... sådan circa ?

Det mere en oplysning. Jeg går ud fra, at hvis man specificerer en
doctype, er det fordi, man vil skrive i henhold til den specification.
Hvis jeg koder i C, benytter jeg ikke g++, da jeg så ikke for valideret i
henhold til C99, men i henhold til C++98. Det kan give problemer senere
hen.

> Skal man bare indsætte '#' og så kalder den sig selv ? Okay, godt at
> vide.
Jep. #: top of current document, #bokmark bokmark in current document

> Det forstår jeg ikke. Må man ikke have en onclick i en a-tag ?
>
> Hvordan kalder man så to javascriptfunktioner i en a-tag uden at skulle
> skrive en tredje funktion, der kalder de to første ?
Jo, hvis du har flere java-script kald. Har du kun et, skal det skrives
som href="javascript:function()". Href kaldes altid først, og er en must
attribut.

> Øhh... får man ingen advarsler fordi Javascript konsollen ikke er glad
> for xhtml ?

Jeg har erfaret, at du nogen gange kan komme ud for, at fejl ikke bliver
fremvist, hvis du mixer html med xhtml/xml. Læs hvorfor her:
http://www.w3.org/TR/xhtml1/#h-4.8

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen