Re: [PROGRAMMERING] Poll's grænse

Henrik Bork Steffensen wrote:

Har du prøvet at ændre FD_SETSIZE?
Jeg kan ikke umiddelbart se hvor glibc kommer ind i billedet.

Det var noget jeg læste på nettet, at man kunne bruge større sets ved at recompile libc. Ja, jeg har prøvet at redefinere FD_SETSIZE, men så fejler select.

Og nfds array'et kan du da snilt udvide uden at glibc skal blandes ind i den sag.

Ja, det burde jeg kunne, men som nævnt så virker følgende: ////////////////////////// PollListSize = 1023; PollList = (struct pollfd*)(malloc(sizeof(struct pollfd) * PollListSize); for(i = 0; i < PollListSize; i++) { PollListSize[i].fd = -1; } selres = poll(PollList, PollListSize, PollTimeout); //////////////////////////

Men dette fejler:
PollListSize = 1024;
}
selres = poll(PollList, PollListSize, PollTimeout);

Og det strider lidt imod min opfattelse af at poll ikke skulle have en grænse.