Minicom skal køre en enkelt gang før mit eget program.

Hej derude.

Jeg har et serielt spørgsmål.

Jeg har lavet et program til at snakke med min serielle port og det virker som sådan fint. Men inden at det kan bruges, SKAL jeg først køre minicom en enkelt gang inden at jeg kan få mit eget program til at virke med porten.

Det lugter jo af manglende portopsætning, men jeg kan ikke se logikken i at minicom kan med mine rettigheder og mit eget lille program ikke kan. Jeg forsøger faktisk at sætte portens baud rate fra mit program. Men det er tydeligvis ikke nok.

Har nogen et par ideer til det problem? Jeg har aflevering på tirsdag, så jeg synger på sidste vers.

På forhånd tak.

--
Michael B. Sørensen
IT- og Elektronikteknolog

"I'm not really interested in public opinion polls on my tactical dicisions" - Admiral Tolwyn