Re: [PROGRAMMERING] C++ for javafolk

Michael Rasmussen <sslug@sslug> wrote on 29-Oct-04:

> Hvis du vil anvende 150,00 kr til formålet, kan jeg anbefale denne bog:
>
> http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/156592116X/qid=1099001937/sr=1-1/ref=sr_1_2_1/026-0025124-6842820

Jeg kender ikke bogen, men vil nævne at den står som "Not Recommended"
hos ACCU,

    http://www.accu.org/bookreviews/public/reviews/cp/cp002009.htm

et ganske udmærket sted at se efter anmeldelser om bøger om C og C++.

> Den er vel gammel, men da det er det centrale i sproget, den beskriver,
> kan den også anvendes i dag.

Nu er der det med C++, at det først er for nyligt at oversætterne er
begyndt at overholde standarden i rimelig grad. Derfor er der generelt
set overhængende fare for, at bogen er forældet, hvis den er mere end
måske fem år gammel. Relevante områder udelades, fordi de ikke var
mulige i praksis dengang. I stedet læres man nogle dårlige vaner i
form af omveje, som ikke er nødvendige i dag.

Anders.