Re: [PROGRAMMERING] shift - funktionstast

Men på min min debian stable virker kun
KEY_F(13) til og med  KEY_F(20)
altså shift-F9, shift-F10, shift-F11, shift-F12
giver ingen respons.

For konsol: Læs man-pages for loadkeys(1) og dumpkeys(1),
kbd_mode(1), keymaps(5).

Tak for hints'ne.
Ja, det handler om konsol, men efter hvad jeg har læst mig frem til kan jeg ikke få det ønskede blot ved at manipulere med ncurses definitionerne.

Min konsol reagerer simpelthen ikke på shift-F9 (... shift-F12), og for at være en løsning for mig, ville jeg gerne at jeg ikke skulle pille i keymaps opsætningsfiler o.lign.

Men tak for hjælpen.

--
Kristian