Re: [PROGRAMMERING] Java JNI kald

On Sat, 23 Oct 2004 13:49:18 +0200, Ejner Borgbjerg wrote:

> Med den samme .so fil og den samme test.jar, virker det på min polske
> vens maskine...
>
> Jeg bruger SUN's JDK 1.4.2 - min ven bruger Blackdown.
>

> Hvis det siger nogen noget ville det unægtelig være skønt :-)
>
> Ejner

Hej Ejner - du glemmer at Java ikke bare er Java - det afhænger af
hvilken C++ compiler der har været brugt for at ygge java runtime engine
og den .so fil du ønsker at loade.

Som regel kan det henføres til at java runtime har været kompileret med
g++ 2.95 eller lignende, men den .so fil du ønsker at loade med g++
3.2/3.3, som _ikke_ er binær kompatibel.

I dit tilfælde mangler en eller anden symbol, som er compilerafhængig.

Løsning: sørg for at din JRE og din .so file er kompileret med same g++
compiler.

Enten ved at vælge den rigtige JRE (på blackdowns hjemmeside kan du
både få en JRE med g++ 2.95 og med g++ 3.3), eller ved at vælge den
rigitge .so compilereing - eentuel ved at bygge på gældende pakke med en
anden g++ compiler.

Så Java's store udsagn om bytecode der kan køre hvor som helst skal
tages med et rigtig stor gran salt.

hilsen, Marc Cromme