Java JNI kald

Hej

jeg har kørt Hello JNI World eksemplet fra The Java Tutorial uden problemer. Så langt så godt.

Jeg har et bibliotek (en .so fil) som jeg ønsker at kalde fra Java.

Men når jeg står i directoryet hvor .so filen findes og kører

$ LD_LIBRARY_PATH=. java -jar test.jar

får jeg

Exception in thread "main" java.lang.UnsatisfiedLinkError: /home/ejner/kode/java/sandkasse/libscid/newscid/libscid.so.0: /home/ejner/kode/java/sandkasse/libscid/newscid/libscid.so.0: undefined symbol: _Znaj
at java.lang.ClassLoader$NativeLibrary.load(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.loadLibrary0(ClassLoader.java:1560)
at java.lang.ClassLoader.loadLibrary(ClassLoader.java:1485)
at java.lang.Runtime.loadLibrary0(Runtime.java:788)
at java.lang.System.loadLibrary(System.java:834)
at com.ejbo.testing.TestBoard.<clinit>(TestBoard.java:32)

Med den samme .so fil og den samme test.jar, virker det på min polske vens maskine...

Jeg bruger SUN's JDK 1.4.2 - min ven bruger Blackdown.

Hvis det siger nogen noget ville det unægtelig være skønt :-)

Ejner