shift - funktionstast

Jeg har tidligere spurgt lidt om dette (og fik god hjælp) og spørger nu lidt igen.

I mit ncurses program kan jeg identificere F1 ved hjælp af
makroen 'KEY_F(1)'
idet ncurses.h definerer:
------------------------------
#define KEY_F0	    0410	     /* Function keys. Space for 64 */
#define KEY_F(n)    (KEY_F0+(n))     /* Value of function key n */
------------------------------

På min debian unstable virker det også fint med
KEY_F(13)  for shift-F1
helt op til
KEY_F(24)  for shift-F12

Men på min min debian stable virker kun
KEY_F(13) til og med  KEY_F(20)
altså shift-F9, shift-F10, shift-F11, shift-F12
giver ingen respons.

Kan jeg få disse til at virke på debian stable også?
Er dette et ncurses problem, et kerne problem, eller et debian-stable/unstable problem?

Hvor kommer iøvrigt dette 0410 fra?

- mvh Kristian