Re: [PROGRAMMERING] openGL og Volume Rendering

[klip]

Jeg er ikke hundrede procent sikker på hvad volume rendering betyder, men hvis
det betyder at du f.eks. har en eller anden formel og skal have renderet et 3d
objekt ud fra den, så lyder det som om Paul Burkes "poygonisering af et
skalart felt" algortime (marching cubes) kan klare det.

Det betyder, at jeg har et 3D datasæt ( et 3D billede), som jeg vil kunne lave et 3D billede af. Det skal laves således, at de mørke områder er transparente, hvorimod de lyse områder ikke er. Det er et MR-billede af en brystkasse, som jeg gerne vil have visualiseret, så jeg tror ikke, det er det samme som det, du foreslår. Jeg vil tro, det er noget med at bruge 3D textures, men der er ufatteligt få eksempler på 3D textures på nettet.
Ellers tak for hjælpen.

Mange hilsner

Lars

Lars Riisgaard Ribe

MSc, PhD-stud.

Telephone

+45 89 49 52 68

Fax 	+45 89 49 60 04
Email 	sslug@sslug <mailto:sslug@sslug>
Address 	MR-Center - Aarhus University Hospital
Skejby Sygehus
Brendstrupgaardsvej
Dk-8200 Aarhus N
Denmark