Re: [PROGRAMMERING] automake/conf og statiske biblioteker

On Tue, Oct 19, 2004 at 10:48:08AM +0200, sslug@sslug wrote:

> Men, er den ikke default... eller noget? Jeg har ikke brændt mig
> ihvertfald...

Nej, gcc tager ikke -fPIC som default - det giver generelt noget
langsommere funktions-kald, så det er ikke noget man bruger med mindre
man skal (altså hvis man f.eks. skal lave et shared library).

Men der er sikkert mange library pakker der bygger både deres .so og .a
objekter med -fPIC, netop fordi den option skal bruges til .so og fordi
.a stadig vil virke fint alligevel.

--

 / jakob