Re: [PROGRAMMERING] automake/conf og statiske biblioteker

On Mon, 18 Oct 2004, Peter Maersk-Moller wrote:

> Hej

> Hvis man oensker at lave libXv.a om til libXv.so, saa virker foelgende:
>
>   # ld --whole-archive -shared -o libXv.so libXv.a

Wow! Det er godt nok noget simplere end det jeg havde - har ld altid
kunnet det?

Jeg har brugt (til python):
 ar xv path/path/libpython<version>.a
 gcc -shared -o libpython<version>.so *.o

Men jeg kan se at jeg sidst har brugt det i slutningen af 2001 ;-) - som
tiden dog går.

Mads

CBDTPA universally rejected and Hailstorm bites the dust. I have to say,
today was a good day.
                                       - /. comment on 2002.04.11