Re: [PROGRAMMERING] automake/conf og statiske biblioteker

hej igen,

> Det understøtter automake/conf nu altså også. Dels igennem tests af
> omgivelserne, dels igennem --target:
>
> After calling `AC_CANONICAL_SYSTEM', the following output variables
> contain the system type information.  After `AC_CANONICAL_HOST', only
> the `host' variables below are set.
>
> ``build', `host', `target''
>      the canonical system names;
>
> ``build_alias', `host_alias', `target_alias''
>      the names the user specified, or the canonical names if
>      `config.guess' was used;
>
> ``build_cpu', `build_vendor', `build_os''
> ``host_cpu', `host_vendor', `host_os''
> [...]
Problemet er ikke at finde ud af hvilken CPU-type man er på, men derimod
at der udfra CPU-typen skal bruges forskellige filer. Jeg har prøvet med
nogle if-sætninger i makefile.am som tester på CPU-typen, men de bliver
mere eller mindre ødelagt og er ubrugelige i den endelige makefile :(
Mere præcist bliver indholdet af if-sætningerne flyttet og man stor
tilbage med tomme if-sætninger...

Tomas