automake/conf og statiske biblioteker

Hej!

Jeg er ved at lave en flash afspiller som skal bruger mp3lib, som jeg
har nuppet fra mplayer, og jeg vil så inkludere libMP3.a statisk i
afspilleren, men problemet er at afspilleren bruger automake/conf mens
mp3lib bruger en håndskrevet makefile, og det giver mig lidt problemer
mht. at linke.
Når jeg bruger LIBADD=libMP3.a bliver der kun linket dynamisk, og jeg
kan ikke bruge LIBADD=libMP3.la da denne ikke generes af mp3lib's
makefile.
Det er ikke umildbart muligt at konvertere mp3lib's makefile til
automake/conf systemet da det er forskelligt hvilke filer der skal
bruges alt efter hvilen CPU man har...
Er der nogen der kan give nogle gode tips til hvordan jeg kommer videre?

Tomas