Re: [PROGRAMMERING] Hvordan ? Et program skal sende beskeder til N andre.

Hans-Christian Stadler wrote:

> Her er den første stortest af lokal broadcast channel implementeringerne.
>
> Shared memory med semaphorer ser hurtigst ud. Det undrer mig, at pthread
> ikke er hurdigere og formoder, at det er på grund af en broadcast på en
> condition variabel, der forekommer i koden.

Intressant att msg2 ofta är lite snabbare än msg1, kan det förklaras med att
många processer väntar på samma kö?

Det ser också ut som shm1 tar ca 60-80 % av tiden jämfört med
msq-varianterna, så ditt antagande om 75% verkar vara riktigt

Kul med benchmarking... och det ger mig ett skäl till att fortsätta köra med
typen msg2, eftersom jag redan har en enkel infrastruktur kring det, och
ändå vara snabb.
--
/Björn
http://lundin.homelinux.net