Re: [PROGRAMMERING] cross-platform udvikling (windows linux)

Kim Schulz wrote:
hejsa
Jeg skal i gang med et c++ projekt som skal kunne bruges på både windows og linux (og udvikles på begge). Jeg regner med at bruge gcc da den så vidt jeg kan se kan bruges på
begge systemer. jeg er dog lidt i tvivl med 2 ting:
tråde sockets

hvilket bør man har bruge for at slippe for at lave for meget
dobbeltarbejde?

Er der andre ting jeg bør tage højde for i et sådanne projekt? Der er
ikke noget grafisk interface i programmet (ren konsolbaseret).

Jeg ved der er thread håndtering i glib (en del af GTK+).
På linux er g_thread* en wrapper for pthread*, men hvordan det fungerer på windåse har jeg ikke selv afprøvet.
GTK+ findes til både Linux og Windåse.
http://www.gtk.org
Der findes også installationspakker klar til Windåse på http://gladewin32.sourceforge.net/
Hvis du senere skulle få lyster i retning af portabel GUI, så er GTK+ også et godt bud - jeg anvender selv den del på begge platforme.

Med venlig hilsen
Egon Andersen