Re: [PROGRAMMERING] cross-platform udvikling (windows linux)

Kim Schulz wrote:

hejsa
Jeg skal i gang med et c++ projekt som skal kunne bruges på både windows og linux (og udvikles på begge). Jeg regner med at bruge gcc da den så vidt jeg kan se kan bruges på
begge systemer. jeg er dog lidt i tvivl med 2 ting:
tråde sockets

hvilket bør man har bruge for at slippe for at lave for meget
dobbeltarbejde?

Er der andre ting jeg bør tage højde for i et sådanne projekt? Der er
ikke noget grafisk interface i programmet (ren konsolbaseret).

Jeg har selv haft dette behov og endte med at skrive mine egne klasser. Jeg gik så skridtet videre og beskrev dem på udvikleren.dk i en artikel serie: http://www.udvikleren.dk/articles.php?techid=1
Der er både tråde, sockets og mutial exclusion.
Måske kan du bruge det.