Re: [PROGRAMMERING] cross-platform udvikling (windows linux)

Hej Kim.

Kim Schulz wrote:
hejsa
Jeg skal i gang med et c++ projekt som skal kunne bruges på både windows og linux (og udvikles på begge). Jeg regner med at bruge gcc da den så vidt jeg kan se kan bruges på
begge systemer. jeg er dog lidt i tvivl med 2 ting:
tråde sockets
hvilket bør man har bruge for at slippe for at lave for meget
dobbeltarbejde?

Jeg bruger libsdl. Det giver mig tråde og video/grafik/lyd. Til sockets baksede jeg en del med at finde de rigtige headerfiler og libs. der er noget med winsock og winsock32 og wsock2 eller sådan noget lignende.

Jeg kan ikke huske resultatet bortset fra, at API for [ip] sockets på windows
virkede som om det var en 4-6 år bagud i forhold til Linux. Dvs.,
at der er et par af funktionerne (til at sætte port/ip/fqdn), der er
lidt antikvariske, men det kan virke nogenlunde ens på begge
platforme. En stor forskel er, at sockets på Windows
skal initialiseres før brug - pffftttthhhtfhh !

Er der andre ting jeg bør tage højde for i et sådanne projekt? Der er
ikke noget grafisk interface i programmet (ren konsolbaseret).

så skal du linke eller sætte et flag med *console* i stedet for *windows*.

--PMM

--
| Se TV over Internettet -- http://www.streamtv.dk/?p=test |