Re: [PROGRAMMERING] Hvordan ? Et program skal sende beskeder til N andre.

Hans-Christian Stadler wrote:
> Jeg fik implementered (øhh ... hacket mig frem til) 5 forskellige
> versioner af en broadcast channel:
Ja, då får Henrik lite att välja på. Det skulle vara kul att veta vilken
lösning Henrik till slut väljer, och varför.

Jag tittade lite på koden, men kom återigen fram till att jag inte begriper
mig på c++. Men kernel-anropen kände jag igen.

> Du er blandt de mere heldige, hvad ;-).

Beror på, jag upplever att kraven på systemem följer prisbilden...
Helt plötsligt skall funktionalitet in i systemet, som inte alls fanns med
från början in, för att kunden har betalt så mycket för hårdvaran. Men det
är kul att se en mastodont som Oracle flyga fram på tekniska vidunder med
fiberkabel till externa diskar, på klustrade maskiner. Det är inte klokt,
bara adaptern mellan den interna bussen och fiberkabeln kostar bortåt 25000
kr
--
/Björn
http://lundin.homelinux.net