Re: [PROGRAMMERING] Hvordan? Et program skal sende beskeder til Nandre.

Henrik Stoerner wrote:
> Hans-Christian Stadler skrev:

> Og performance er ret vigtig her, så det lyder som om det
> er den rigtige vej at gå.

Hvis ydelsen er vigtig og du samtidig mener du kan klare det
hele på en enkelt (SMP-?) maskine, så er tråde nok lidt
smartere. - Medmindre man har alle de samme
styringsværktøjer til processer som til tråde.

> Men når jeg ville dele det op i processer var det egentlig
> lige så meget ud fra en traditionel "del og hersk"
> implementerings- strategi; så kan jeg skrive modulerne
> efterhånden som der bliver brug for dem (eller jeg får
> ideer til dem).

Det kan vel også klares med separate tråde der føjes til
programmet efterhånden (selvom det kræver enten en
genoversættelse af programmet eller lidt leg med
"dlopen()").

> Ja, polling er jeg ikke så vild med, så det laver jeg nok
> om til almindelige signal's. Hvad tænkte du ellers på at
> bruge?

Jeg ved ikke helt hvilke systemkald det er GNAT's run-time
bruger til at håndtere aktiveringen af tråde, når en
"protected barrier" bliver åbnet, men det er (ifølge de
HRT-folk jeg har snakket med om det) ganske effektivt.
Selv har jeg ikke haft nogle problemer der har været tunge
nok til at jeg har brugt tid på at prøve at time dem.

Jacob
--
»You have to blow things up to get anything useful.«
                                  -- Archchancellor Ridcully