Re: [PROGRAMMERING] Hvordan ? Et program skal sende beskeder til N andre.

In <sslug@sslug> Hans-Christian Stadler <sslug@sslug> writes:

>Hvis du skal have en high performance løsning, så er det jo nok
>shared memory der er hurtigst. Jeg har lavet et lille eksempel
>nedenfor, hvor en process distribuerer noget data til 4 child
>processer via shared memory.

Det ser RIGTIG interessant ud - tak for det ! Jeg skal lige kigge på
det igen i morgen og være sikker på at jeg forstår hvad der foregår,
men jeg tror det er i den retning jeg skal. Jeg har ikke forsøgt
mig med programmering udi shared memory før, så der er noget nyt
at lære (jubii! nye ting er altid sjove).

Og performance er ret vigtig her, så det lyder som om det er den
rigtige vej at gå.

>Jeg antager dog, at du vil have forskellige processer, fordi de så
>ikke kan overskrive hinandens memory og den slags. Så skal man i
>hvert fald sætte andre rettigheder på den sharede memory end jeg har
>gjort (write for parent, read for børn)

En eller anden form for beskyttelse mellem processerne vil være en
fordel, ja. Men det er ikke strengt nødvendigt; vi taler om en stribe
processer der skal fungere sammen og som jeg formentlig selv skal kode
alle sammen, så det vil være under relativt kontrollerede former.

Men når jeg ville dele det op i processer var det egentlig lige
så meget ud fra en traditionel "del og hersk" implementerings-
strategi; så kan jeg skrive modulerne efterhånden som der bliver
brug for dem (eller jeg får ideer til dem).

> og køre signaleringen via en anden methode, f.eks. normale UNIX
>være uhensigtsmæssig, fordi man bruger usleep og polling.

Ja, polling er jeg ikke så vild med, så det laver jeg nok om til
almindelige signal's. Hvad tænkte du ellers på at bruge ?

Tak!

Henrik