Re: [PROGRAMMERING] Hvordan? Et program skal sende beskeder til Nandre.

Henrik Størner skrev:

> Mit problem er nu: Hvilket interface skal jeg bruge i
> kommunikationen mellem hoved-programmet og
> udvidelses-modulerne?

Hvis du godt vil kunne distribuere modulerne på forskellige
maskiner, så bliver det jo næsten nødt til at være en
netværksvenlig protokol du bruger.  Jeg har desværre ikke
styr på hvordan broadcast-adresser fungerer.

> Første tanke var en "named pipe". Men så vidt jeg kan se
> så fungerer den således at hver besked der skrives til
> pipe'n kun kan læses af én modtager - d.v.s. jeg får ikke
> kopieret beskederne ud til alle de moduler, der abonnerer
> på den pågældende kanal (pipe).

Rigtigt.  Men hvad med at lade hver kanal svare til et
katalog.  Så kan du lade modulerne oprette navngivne kanaler
i de kataloger de vil abonnere på.  Problemerne ved den
struktur er:

 1) Ikke netværkstransparent.
 2) Hovedprogrammet skal vide hvornår det skal genlæse
    listen med navngivne kanaler i et katalog.
 3) Modulerne vil skulle holde styr på inddata fra flere
    forskellige navngivne kanaler.

Jeg er tilbøjelig til at lave et simpelt system, hvor
hovedprogrammet kører som en netværkstjeneste, som modulerne
så kobler op imod.  Det først modulerne så skal gøre er at
registrere hvilke kanaler de vil abonnere på, og så må
hovedprogrammet ellers sørge for at distribuere de relevante
beskeder til de relevante klienter.  Det vil kræve lidt
trådprogrammering, men der burde være muligt at få til at
virke.

Jacob
--
»... det er ulækkert, at man selektivt vil tømme
 ulande/Østeuropa for velkvalificerede mennesker.«