Re: [PROGRAMMERING] [HTML/CSS] Hvord an gør man det rigtigt f ørste gang?

Thu, 29 Jul 2004 10:30:48 +0200, Hans Schou <sslug@sslug> skrev:

On Thu, 29 Jul 2004, Peter Makholm wrote:

Nej, jeg skriver at hvis du vil markerer at noget er en ipadresse så
bør du i virkeligheden ikke bruge HTML, men et XML-sprog der giver
dig denne mulighed.

OK, tak, nu er jeg med.

Spørgsmålet er så hvilket XML-sprog jeg skal vælge? Jeg har prøvet med
"XHTML 1.1 Strict", men der kan jeg ikke lave omtalte trick med
<ipaddr>.

I head-sektion:
        ipaddr { background-color: #AAF; font-family: monospace; }

Body:

Validatoren siger: element "ipaddr" undefined

Er det validatoren der tager fejl? Mangler der ikke en DTD et eller
andet sted før man kan tage et nyt tag i brug?

Validatoren tager ikke fejl. Og jo der mangler en definition af ipaddr i DTD'en, men du kan selv tilføje denne til dit dokument.

Hele eksemplet er på: http://www.sslug.dk/~chlor/xhtml.php

--
Med venlig hilsen
/Zmit/