Re: [PROGRAMMERING] [HTML/CSS] Hvordan gør man det rigtigt første gang?

Hans Schou wrote:

On Thu, 29 Jul 2004, Hans-Christian Stadler wrote:

XML --(XSLT)--> HTML
CSS

OK, har set lidt på den for længe siden, og den er ret smart. Jeg har
bare ikke fundet en god xslt-engine til konvertering. Xalan og Saxon var dem jeg prøvede med.

Jeg frygter lidt at jeg bliver anbefalet noget som godt nok er den rigtige måde, men at der p.t. ikke findes værktøjer til at implementere det. Det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget. Så vil jeg hellere bruge fattigmandsudgaven.

/hans

Jeg synes da Saxon er ret god...
Jeg vedligeholder selv min hjemmeside med xml+xsl=html og jeg benytter saxon.
Men ellers er sablotron (www.gingerall.com) også rimelig god og den er skrevet i c++ så den er noget nemmere/hurtigere og benytte i scripts (da man ikke skal starte jvm op) fx.:
for *.xml i folder
sabcmd xslfil xmlfil > output
done

der er også libxslt (http://xmlsoft.org/XSLT/).
Og endelig kan man fodre Mozilla/firefox/IE med xml og xsl, så formaterer de selv clientside.

/thomas